تبلیغات
مذهبی - آموزشی

مذهبی - آموزشی
نوشته :عبد الرؤوف مخلص

یکی از معجزات خداوند اعجاز در پوست انسان است که در زیر پوست اعصابهای بسیار ریزی وجود دارد که خیلی حساس می باشند که در گرما وسرما وبه موضوعاتحساسیت نشان می دهند

اعصاب حسی مستقیماً در زیر پوست انسان قرار دارند به نحوی كه اگر پوست انسان بسوزد، دیگر احساس درد هم تماماً از بین می‌رود. وهیچ چیزی را حس نمی کند

دانشمندان امروز تازه به این موضوع رسیدند که در زیر پوست چنین عالمی است که دقیق وخودکار به کار خودش مشغول است و از برنامه خیلی پیچیده هم برخودار است و این کشفیات چند سال اخیر توسط دانشمندان به گفته خودشان صاحب مخ ودانش هستند کشف شده است اما در این زمینه خداوند 14قرن پیش  در زمان پیامبر به او  آموخت که انسان در زیر پوست او اعصابهای است که با نابود شدن ویا سوختن پوست آن اعصاب از میان می رود وحساسیت زیادی بهگرمی وسردی نشان می دهد

 

آیه 56 سورهء «نساء» را كه خداوند در آن از عذاب اهل دوزخ سخن می‌گوید،

 

...كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَیْرَهَا لِیَذُوقُوا الْعَذَابَ

 

«به زودی كسانی را كه به آیات ما كفر ورزیده‌اند، در آتشی سوزان درآوریم كه هر گاه پوستهای‌شان (بسوزد) و بریان گردد، پوستهای دیگری را برجایش نهیم تا عذاب را بچشند، آری خداوند توانا و حكیم است»

 

از آنجا كه خدای سبحان می‌خواهد به ما بگوید كه عذاب دوزخ برای كافران عذاب دائم و مستمرّی است كه هرگز توقف نمی‌پذیرد، و از آنجا كه خدای علیم كه خود آفریننده انسان است می‌داند كه وقتی پوست انسان بسوزد، احساس درد در او از بین می‌رود، پس در این آیه ما را به این حقیقت متنبه ساخته است كه پوست بدن دوزخیان همینكه بسوزد، دوباره به فرمان وی پوست جدید دیگری جانشین آن می‌گردد تا احساس آنها به عذاب الهی همچنان مستمرّ و پیوسته باقی بماند.و همیشه اعصاب تازه طعم عذاب جهنم را تازه سازد

 

: آیا به راستی این سخن چهارده قرن قبل گفته شده است؟ این حقیقتی است كه علم جدیداً به آن پی برده است. بنابراین ممكن نیست كه گوینده آن بشری باشد و یقیناً این كلام، كلام خدای سبحان منان است.

اگر خدای عزّوجلّ نحوهء استمرار عذاب دوزخیان را به دقیق‌ترین شیوهء علمی آن برای ما بیان نمی‌كرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ یعنی اگر این حقیقت علمی كه اعصاب حسّی مستقیماً در زیر پوست انسان قرار دارد و چون جلد بسودزد، احساس درد در انسان از بین می‌رود كشف می‌شد، اما قرآن كریم برای ما چگونگی استمرار عذاب را بیان نمی‌كرد، آن وقت حتماً كافران می‌گفتند: اكنون دیگر علم مشكل ما را با عذاب خدای شما حل كرد. چرا كه پوست بدنهای ما در دوزخ پروردگار شما در كوتاه‌ترین مدت میسوزد و بعد از آن دیگر ما به هیچ وجه درد و رنجی را احساس نمی‌كنیم! پس (العیاذ بالله) همه مبانی دین شما بر اساس چنین پندارهایی بنا نهاده شده است! شما تا كنون پی هم از عذاب جاویدان سخن میگفتید و اینك علم آمد و این جاودانگی شما را ابطال كرد. حالا دیگر ما بی پرواتر از همیشه بر راه كفرمان رهنوردیم.

 

در اینجا بود كه واقعاً  قرآن كریم و حقایق علمی رونما می‌شد، از آن روی كه پروردگار متعال در آیات 74 و 75 از سورهء «زخرف» می‌فرماید:

 

]إِنَّ الْمُجْرِمِینَ فِی عَذَابِ جَهَنَّمَ خَالِدُونَ، لا یُفَتَّرُ عَنْهُمْ وَهُمْ فِیهِ مُبْلِسُونَ[

 

«بی گمان مجرمان در عذاب جهنم ماندگار اند. عذاب از آنها تخفیف نمی‌یابد و آنها در آنجا نومید‌اند»

 

اما از آنجایی كه قرآن كتاب خداوند است و دین وی حق است، پس آیهء كریمه 56 سورهء «نساء» آمده است تا این علامات استفهام را برای همیشه از میان بردارد. {إِنَّ الَّذِینَ كَفَرُواْ بِآیَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِیهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَیْرَهَا لِیَذُوقُواْ الْعَذَابَ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَزِیزًا حَكِیمًا} ﴿56﴾ به زودى كسانى را كه به آیات ما كفر ورزیده‏اند در آتشى [سوزان] درآوریم كه هر چه پوستشان بریان گردد پوستهاى دیگرى بر جایش نهیم تا عذاب را بچشند آرى خداوند تواناى حكیم است (56)

 

 

 

خوب؛ آیا فقط همین یك دلیل مادی و علمی بر حقانیت قرآن كریم و بر وجود خالق متعال كافی نیست؟ اما در قرآن چنین معجزات بیش از حد تصور وجود دارد  که ما هستیم که به آن توجه نمی کنیم

ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاریهای  ما  درک معجرات اطراف ما که همه گی به یگانه گی وقادر وعلیم بودن خدای یگانه گواه است واین ما هستیم که چشمان را بستیم وبه سوی مرگ پیش می رویم

به این چند آیه از سوره نحل توجه کنید

خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ بِالْحَقِّ تَعَالَى عَمَّا یُشْرِكُونَ ﴿3﴾ خَلَقَ الإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُّبِینٌ ﴿4﴾

وَالأَنْعَامَ خَلَقَهَا لَكُمْ فِیهَا دِفْءٌ وَمَنَافِعُ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ ﴿5﴾وَلَكُمْ فِیهَا جَمَالٌ حِینَ تُرِیحُونَ وَحِینَ تَسْرَحُونَ ﴿6﴾وَتَحْمِلُ أَثْقَالَكُمْ إِلَى بَلَدٍ لَّمْ تَكُونُواْ بَالِغِیهِ إِلاَّ بِشِقِّ الأَنفُسِ إِنَّ رَبَّكُمْ لَرَؤُوفٌ رَّحِیمٌ ﴿7﴾ وَالْخَیْلَ وَالْبِغَالَ وَالْحَمِیرَ لِتَرْكَبُوهَا وَزِینَةً وَیَخْلُقُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ ﴿8﴾ وَعَلَى اللّهِ قَصْدُ السَّبِیلِ وَمِنْهَا جَآئِرٌ وَلَوْ شَاء لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِینَ ﴿9﴾ هُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء لَّكُم مِّنْهُ شَرَابٌ وَمِنْهُ شَجَرٌ فِیهِ تُسِیمُونَ ﴿10﴾ یُنبِتُ لَكُم بِهِ الزَّرْعَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالأَعْنَابَ وَمِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ إِنَّ فِی ذَلِكَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَتَفَكَّرُونَ ﴿11﴾ وَسَخَّرَ لَكُمُ اللَّیْلَ وَالْنَّهَارَ وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالْنُّجُومُ مُسَخَّرَاتٌ بِأَمْرِهِ إِنَّ فِی ذَلِكَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ ﴿12﴾ وَمَا ذَرَأَ لَكُمْ فِی الأَرْضِ مُخْتَلِفًا أَلْوَانُهُ إِنَّ فِی ذَلِكَ لآیَةً لِّقَوْمٍ یَذَّكَّرُونَ ﴿13﴾ وَهُوَ الَّذِی سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُواْ مِنْهُ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُواْ مِنْهُ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْكَ مَوَاخِرَ فِیهِ وَلِتَبْتَغُواْ مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿14﴾ وَأَلْقَى فِی الأَرْضِ رَوَاسِیَ أَن تَمِیدَ بِكُمْ وَأَنْهَارًا وَسُبُلاً لَّعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ ﴿15﴾

آسمانها و زمین را به حق آفریده است او فراتر است از آنچه [با وى] شریك مى‏گردانند (3)

انسان را از نطفه‏اى آفریده است آنگاه ستیزه‏جویى آشكار است (4) و چارپایان را براى شما آفرید در آنها براى شما [وسیله] گرمى و سودهایى است و از آنها مى‏خورید (5) و در آنها براى شما زیبایى است آنگاه كه [آنها را] از چراگاه برمى‏گردانید و هنگامى كه [آنها را] به چراگاه مى‏برید (6) و بارهاى شما را به شهرى مى‏برند كه جز با مشقت بدنها بدان نمى‏توانستید برسید قطعا پروردگار شما رئوف و مهربان است (7) و اسبان و استران و خران را [آفرید] تا بر آنها سوار شوید و [براى شما] تجملى [باشد] و آنچه را نمى‏دانید مى‏آفریند (8) و نمودن راه راست بر عهده خداست و برخى از آن [راهها] كژ است و اگر [خدا] مى‏خواست مسلما همه شما را هدایت مى‏كرد (9) اوست كسى كه از آسمان آبى فرود آورد كه [آب] آشامیدنى شما از آن است و روییدنى[هایى] كه [رمه‏هاى خود را] در آن مى‏چرانید [نیز] از آن است (10) به وسیله آن كشت و زیتون و درختان خرما و انگور و از هر گونه محصولات [دیگر] براى شما مى‏رویاند قطعا در اینها براى مردمى كه اندیشه مى‏كنند نشانه‏اى است (11) و شب و روز و خورشید و ماه را براى شما رام گردانید و ستارگان به فرمان او مسخر شده‏اند مسلما در این [امور] براى مردمى كه تعقل مى‏كنند نشانه‏هاست (12) و [همچنین] آنچه را در زمین به رنگهاى گوناگون براى شما پدید آورد [مسخر شما ساخت] بى‏تردید در این [امور] براى مردمى كه پند مى‏گیرند نشانه‏اى است (13) و اوست كسى كه دریا را مسخر گردانید تا از آن گوشت تازه بخورید و پیرایه‏اى كه آن را مى‏پوشید از آن بیرون آورید و كشتیها را در آن شكافنده [آب] مى‏بینى و تا از فضل او بجویید و باشد كه شما شكر گزارید (14) و در زمین كوههایى استوار افكند تا شما را نجنباند و رودها و راهها [قرار داد] تا شما راه خود را پیدا كنید (15)

این چند آیه گوشه ای از دریای بی کران  معجزات قرآن می باشد که ما در درک آن خود را عاجز می دانیم در حالی که انسان فراتر آن آن چیزی است که خودش فرض می کند     انشا الله در مورد این مطلب در آینده نزدیک موضعات تازه ای اضافه خواهد شد

التماس دعا

منصور آخوند گرگانی دوجی   حوزه علمیه عرفانی بایلر


[ شنبه 26 اسفند 1391 ] [ 09:01 ب.ظ ] [ اسماعیل سارلی ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

نویسندگان
لینک های مفید
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب